lördag 4 augusti 2012

Stallet

Idag har hundarna fått följa med till stallet. Jag tror att det är lite mer än 6 månader sen jag tog med dem till ett stall så jag tyckte att det var på tiden att Merino fick lite miljöträning.
Johanna red på Dis och jag och vovvarna gick med och klättrade uppför de branta backarna. Fonzie är van vid hästar och vet hur han ska vara runt dem så med honom visste jag helt säkert att det skulle gå bra. Med Merino fick jag se hur det skulle gå, men jag vet ju att han lyssnar på mig så trodde inte att det skulle bli några problem.
Båda vovvarna skötte sig exemplariskt :-)

När vi kom tillbaka till stallet satte jag in Fonzie i bilen och Merino fick vara med i och runt stallet. Vi tränade lite på ställandet under gång och det går snabbt framåt! Sen fick han hjälpa till med lite olika sysslor i stallet  :-)



Hej!

Det har ju blivit ett stående skämt om att jag har en blandras mellan flat och ponny, så tänkte att han skulle få löshoppa lite...

Hmmm, vet inte vad denna ras eller stil kallas...

Är man i stallet får man faktiskt hjälpa till med sysslorna

Var det du som skulle ha hinken?

Här har du ditt grimskaft Dis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är så duktig lilla Merino.. han får hänga med och hjälpa till i stallet mer :)kul att det blev så fina bilder!

Anonym sa...

Jösses, här var det inlägg jag missat :) Härligt att se o läsa, hoppas du inte slog dej när du "hoppade" över hindret. Såg ut lite som fritt fall :) Kram Karin

Maria sa...

Johanna:
Vi följer gärna med fler gånger! Det var superkul :)

Karin:
Jo, inspirationen kom när jag fick min nya kamera :)
Så nu kommer det nog massa uppdateringar på löpande band framöver.
Haha, nee jag slog mig inte. Är ju stilhoppning ser du väl... ;)