tisdag 17 januari 2012

Teknikens under

Idag fick jag lite panik på jobbet. Min kassadator har kraschat! Det finns inget annat att göra än att snällt vänta på teknikern imorgon och hoppas att han kan fixa den innan jag öppnar kl 10.
Så för att få tankarna på något annat åkte jag och Johanna upp till hundklubben för att träna lite. Jag kom dit före henne och tog ut Merino först. Det var folk på två av planerna så jag valde den med mest folk för att se om vår kontaktträning även skulle fungera med störningar.
Och oj vad duktig han var :-) Visst var han intresserad av de andra på planen, men han var mer intresserad av mig. I och med att det gick så bra tog jag även fram dummyn och även här gick det riktigt bra. Han har inte samma tokfokus på dummyn utan börjar få en mer avslappnad inställning.
Sen var det Fonzies tur, han fick träna fotgående och budföring. Även han var riktigt duktig idag :-)
Efter kaffe och lite småprat i klubbstugan tog jag ut Merino ett par minuter igen. Denna gången fick han testa på en lite större och tyngre dummy. Jag fick hjälpa honom lite för att skulle få ett korrekt grepp, men efter 2 gånger så började han fatta grejen.

Jag har inte mycket att klaga på när det kommer till Merino, men det finns faktiskt en liiiten sak... Han har helt enkelt bestämt sig för att just den här stolen ska få dö!


Men med tanke på att detta är det enda han har haft sönder får jag nog vara ganska nöjd i alla fall :)

Så efter en dag med panik på jobbet, men med en väldigt lyckad träning tycker jag att gjort mig väl förtjänt av  en riktig god (men något sen) kvällsmat.


Man ska inte underskatta en varm kopp te med honung och mackor :)
Hundarna har knaprat i sig var sin tjurmuskel och ligger nu utslagna på golvet. Så nu ska jag inta samma läge. God natt och håll en tumme för att det löser sig med datorn på jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God läsning på alla sätt :) God, bra, träning, god stol och goa mackor :)
Kram Karin

Maria sa...

Hahaha :-D !