söndag 15 januari 2012

Ett till inlägg idag...

Igår efter jobbet åkte jag ut till ett par nära vänner som jag inte träffat på länge trots att de bara bor ca 15min med bil från mig. Deras lilla flicka Mija är en av mina favoriter. Igår skulle hon mitt i vår lek göra sig lite extra fin...

Så här kan det se ut om en tvååring får bestämma helt själv vad hon ska ha på sig :-D



Vår "nya" taktik i träningen fortsätter att gå åt rätt håll.
Vad gäller den spontana kontakten så har vi en hel del att jobba på innan vi börjar ligga på pluspoäng, men det börjar sakta men säkert att arta sig.
När det kommer till apporteringen fortsätter vi med att bara träna själva greppandet och att han inte får ta den förän han tar kontakt. Han får heller inte släppa den oavsett vad jag gör förän jag säger "tack".
Än så länge har vi bara gjort detta med en ganska liten och lätt dummy, men ska i veckan som kommer även testa med en lite större och tyngre dummy. I helgen som kommer tänkte jag åka ut till Lasse och Sollan igen så att vi kan följa upp vår träning och stämma av vart vi står.

Vill även sända ett Tack till kennelmamma Karin för ett givande telefonsamtal. Det känns väldigt skönt att du har så stor förståelse för mitt val av träning. Ska bli spännande att ses på nästa kennelträning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge du inte hittar på några tokigheter så är det ok :)
Kram Karin

Maria sa...

Det finns inga planer på några tokigheter i nuläget i alla fall :)