onsdag 13 juli 2011

Starten

Jaha...
Då har det blivit dags även för mig att starta upp en alldeles egen blogg. Jag har funderat ett tag på ifall jag skulle göra det och nu alltså bestämt mig.
Den kommer nog mest handla om mitt liv tillsammans med hund och då framför allt HUNDTRÄNING. Allt ifrån vanlig hederlig lydnad till de olika grenarna i brukset.
Jag hoppas att jag kommer att vara duktig på att uppdatera och hålla bloggen vid liv.


Just nu tränar jag mest lydnad med min 8 åriga cairn terrier Fonzie, men vi gör även en del personspår och agility. Tyvärr passar nog agility mer min hund än vad det passar mig (jag har helt otroligt dålig koordinationsförmåga), men som tur är så har jag fina duktiga vänner som står ut med mig och kör min hund åt mig lite då och då :)


Egentligen så är jag nog en utpräglad terriermänniska. Älskar (och ibland hatar) terrierns envishet med allt vad det kan innebära på både gott och ont... Trots det så går jag nu i väntans tider och får snart hem en liten flatcoated retriver kille. Jag är intresserad av fågeljakt med apporterande hund och har nyss klarat av teorin för jägarexamen. Min tanke är att jag ska kunna ställa upp som hundförare vid jakt där det finns krav på att apporterande hund skall medtagas och eventuellt även som eftersöksekipage.


Utseendet och innehållet här i bloggen är lååångt ifrån klart. Jag har inte riktigt fått kläm på hur allt fungerar här inne, men det kommer nog lösa sig efter hand. Så bli inte förvånade om det ser helt annorlunda ut när ni hälsar på mig nästa gång.

Inga kommentarer: