lördag 23 juli 2011

Bättre sent än aldrig...

Det var visst inte så lätt att hålla bloggen uppdaterad som jag trodde. Men bättre sent än aldrig, eller..?
Senaste tiden så har det mest varit jobb och vanliga hederliga promenader i skogen. Fast det är ju ganska skönt det med.
Men jag har ju även hunnit med att hälsa på min nya lilla valp :) De var bara 3 veckor när jag var där, så sjukt söta!

De ser ju likadana ut allihop, men de är märkta på olika ställen så att man ska kunna veta vem som är vem. Jag vet inte vilken kille som kommer att bli min än, då kennelmamman bestämmer vem som ska till vem. Det tycker jag är helt ok då hon har följt alla från start och vet vad vi valpköpare vill ha.
Jag skulle nog inte känna mig ok med det annars, men jag litar helt och fullt på hennes erfarenhet och dessutom vet hon vilken typ av hund jag vill ha för att det ska fungera med min "gammelhund". Dessutom är jag övertygad om att alla kommer att bli kanon. Det är ju lite av ett lotteri det här med att välja valp, men det ska nog bli bra :)

Kanske blir det han som tror att mitt finger är en spene...

(bilden ar tagen från kennel hållfast blogg, http://hallfast.blogg.se/ , hoppas att det var ok att jag tog bilden?)

Jag ska hälsa på valparna på söndag igen så det kommer nog många bilder efter det besöket :-)
Imorgon tänkte jag lägga ett spår till Fonzie. Det var alldeles för länge sedan sist, men det ska nog gå bra. Han blir nog bara glad över att få använda näsan igen. Mer om hur det gick i ett annat inlägg.

Nu hoppas jag att jag blir bättre på det här med att blogga så att inläggen inte blir så långa varje gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med en ny blogg, ska bli jätteroligt att få följa din lille gosse här framöver :) Kram Karin