måndag 8 augusti 2011

Valpar, fest och träning

Nu var det ett tag sen jag skrev här.
Mycket har hänt. Det har varit besök hos valpen, överrasknings fest för en kompis och träning med Fonzie. Jag ska försöka sammanfatta allt med ett inte allt för långt inlägg.
Vi tar det från början.

Förra söndagen bar det av till Hulevalla och Kennel Håll Fast. Jag hade med mig Ulrika som resesällskap (tack snälla du som följde med!). Vi kom fram ganska sent då vi körde helt (!) fel, hennes gps i telefonen visade oss på avigvägar ett antal gånger... Men till slut kom vi fram och kastade oss in i valphagen det första vi gjorde :-)
Kameran gick varm, men här kommer ett litet urval av alla bider jag tog




Tack Karin för fikat och för att du inte slängde ut oss trots att vi kanske stannade liiite för länge ;-)

På måndagen var det dags för överraskningsfest för en av mina bästa vänner. Hon tänker alltid på att alla runt omkring henne ska ha det bra och överraskar alltid alla andra med småsaker, så nu tyckte jag att det var på tiden att hon själv fick sig en liten överraskning.
Hon väntar sitt första barn så då tänkte jag att en babyshower blir ju perfekt :-) Det var inte helt lätt att först hitta en dag som de flesta kunde komma på (specielt med tanke på att en av dem skulle komma ända från Stockholm) och sen försöka lura hem henna till mig.
Det blev väldigt lyckat, hon misstänkte inte någonting och dessutom fick hon ju massa presenter till bebisen


Senare i veckan var jag uppe på klubben och tränade med Fonzie. Vi koncentrerade oss på hans ingångar. Det börjar sakta men säkert att gå bättre.
Vi körde även liten budföring. Det tycker han verkligen är skitkul, han sätter svansen som i en krok som ser ut att "putta på" bakifrån. Det ser inte klokt ut, så det är svårt att inte skratta åt honom :-)
Sen tyckte Ulrika att det var en bra idé att sätta ihop en agilitybana som hon tyckte att JAG skulle springa. Jag har ju berättat om min helt urkassa koordinationsförmåga tidigare... Men det gick riktigt bra, där ser man vad man kan lära sig med duktiga människor runt sig.
Sen körde även hon honom. Vilken jäkla fart hon fick upp honom i! Det jag måste träna mer på i agilityn är tunnelingångar och min kondition. Om svetten riktigt rinner på en efter 12 hinder så kanske det är dags att ta itu med sin egen träning...

Jag kanske ska förklara varför jag inte tävlat med min 8 åriga hund förrän nu. Det är helt enkelt så att det jobbet jag hade innan inte gav något utrymme för tävling då de oftast är på helger eller kvällar. Jag och Fonzie har aldrig blivit något tävlingsekipage, men vi har alltid tränat för att det är kul.
Med Merino (nya valpen) så är planen att tävla destomer, i vad får vi se men jaktprov är nog det som jag satsar mest på.
Så därför tänkte jag att jag skulle få lite tävlingsrutin innan. Fonzie har ju alltid fått vara min lilla försökskanin, så då får han vara det nu med :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara roligt när du kommer så det är inga problem alls :) Valparna hälsar att bläckfisken är ett minne blott men kossan "lever" än :) Kram Karin

Maria sa...

Hahaha!
Trodde inte att den skulle få leva så länge...
Jag hade gärna kommit oftare om jag hade bott lite närmare.

Ulrika-Atlas sa...

Du var jätteduktig när du körde agility =) Jag var riktigt imponerad!
Det var verkligen trevligt att få följa med o kolla på valpen och träffa kennelfamiljen =)
Det kommer bli toppen med valpen! Kram